سفارش تبلیغ
صبا ویژن

coin360

مشاور فروش باید به چه رکن هایی توجه کند؟

مشاوره فروش چیست؟

در این مقاله از شاپرک تصمیم داریم تا در رابطه با مشاوره فروش و وظایف آن صحبت کنیم. مطالعه این مقاله برای آن دسته از افرادی که در زمینه فروش محصولات خود دچار مشکل هستند می تواند بسیار مفید باشد. پس در ادامه با ما همراه باشید.

در بسیاری موارد دیده شده که شرکت هایی وجود دارند که از منابع مالی مناسبی برخوردار هستند، ولی دچار شکست در آن کسب وکار می شوند. علت این موضوع می تواند عواملی مانند عدم درک صحیح از پروسه فروش علمی، دارا نبودن تیم مناسب فروش ودر عین حال ندانستن تاکتیک ها و روش های مدرن در فروش باشد. در یک سازمان اگر همه بخش ها از واحد منابع انسانی گرفته تا مالی، تحقیق و توسعه، سیستم و برنامه ریزی و بازاریابی وظایف خود را درست انجام دهند ولی یک روش درست و علمی برای فروش وجود نداشته باشد قطعا خروجی کل کار مطلوب نخواهد بود.

مشاور فروش باید به چه رکن هایی توجه کند؟

  1. هدف گذاری فروش

  2. تامین کالا

  3. مشاوره فروش درباره مشتری یابی

  4. مشکلات مربوط به تیم فروش

  5. افزایش فروش

  6. تحلیل و آنالیز دقیق رقبا

  7. تصمیم گیری درباره قیمت گذاری محصولات

وظایف مشاور فروش

  1. مشاور فروش نقش واسط بین شرکت و مشتری، ترفیعات فروش محصول و ایجاد ارتباط تجاری بلند مدت را دارد.

  2. مشاور فروش باید تکنیک های فروش را بررسی و نقاط ضعف آن را تعیین نماید. به علاوه آنها را با روش های صحیح و مناسب با فرهنگ سازمان و سیاست های فروش سازمان جایگزین نماید.

  3. مشاور فروش می تواند به یک سازمان و یا یک فرد مشاوره فروش دهد.

 

  1. مشاور فروش باید در خصوص شناخت نیازهای مشتریان در قلمرو فروش سازمان پاسخگو باشد و اطلاعاتی در خصوص محصولاتی که در حال فروش درآن قلمرو هستند جمع آوری نماید. با خدمات پس از فروش سازمان ارتباط مناسب برقرار نماید تا نقاط ضعف خدمات پس از فروش را به درستی درک نماید.

  2. مشاور فروش باید بتواند آموزش های مورد نیاز تیم فروش را تعیین و تیم فروش را بر اساس نیاز و روش آموزش دهد.

  3. یک مشاور حرفه‌ای باید شامل ارائه راهکارهای برای افزایش میزان اعتماد مشتریان به سازمان باشد.

  4. مشاور فروش می تواند به استخدام یک شرکت درآید و حقوق دریافت کند. یا اینکه به صورت موقت با شرکت در قالب مشاور فروش پروژه‌ای یا ساعتی به ارائه خدمات مشاوره فروش بپردازد.

 

مشاوره فروش Consultant مهمترین چالش در دوام و ادامه حیات یک شرکت می باشد. هر شرکت برای رونق کسب و کار و افزایش فروش خود باید از خدمات مشاوره فروش استفاده کند و اولین قدم در این فرآیند انتخاب یک مشاور فروش و بازاریاب متخصص و خوب است.

با توجه به نکات گفته شده نتیجه میگیریم که مشاوره فروش آموزش تکنیک های فروش مشاوره‌ای مبتنی بر روش هایی هستند که توسط مشاورین حرفه ای برای فروش مورد استفاده قرار می گیرند. هدف از مشاوره فروش دستیابی به کلید مشکلات موجود در فروش کسب کار های مختلف و ایجاد راه حل برای این مشکلات است. گروه مشاورین شاپرک ارائه دهنده خدمات مشاوره در زمینه های مختلف از جمله مشاوره فروش می باشد. با مراجعه به وب سایت معتبر شاپرک علاوه بر آشنایی با مشاوره فروش، از تجربیات و مهارت این گروه متخصص برا رونق کسب و کار و رفع مشکلات خود استفاده فرمایید.