سفارش تبلیغ
صبا ویژن

coin360

نکات مهم درباره جراحی بینی گوشتی

همه ی انسان ها فارغ از جنسیت و سن، به زیبایی اهمیت می دهند و همیشه دوست دارند زیبا به نظر بیایند. به همین علت همیشه در تاریخ در تمدن های بزرگ شیوه هایی برای آرایش و زیبا شدن به خصوص برای زنان وجود داشته است. جراحی بینی یکی از جدیدترین جراحی ها است که هدف آن تغییر شکل بینی به منظور زیبا کردن صورت می باشد. به دلیل نقش مهم بینی در زیبایی صورت، این عمل یکی از تاثیر گذار ترین عمل های زیبایی است و همینطور محبوب ترین آن ها نیز هست. جراحی بینی گوشتی یکی از انواع جراحی بینی است که به طور خاص درباره آن تردید ها و باورهای متناقضی وجود دارد. می خواهیم در این مقاله درباره جراحی بینی گوشتی و مسائل مربوط به آن صحبت کنیم.

ویژگی های بارز بینی گوشتی

همه پزشکان باهم اتفاق نظر دارند که بینی های گوشتی دارای پوست ضخیم وغضروف نرم هستند. علت اینکه به این نوع از بینی ها گوشتی میگویند این است که چربی های بینی در نوک آنها انباشته میشوند. اگر دقت کرده باشید کسانی که بینی های گوشتی دارند معمولا نوک بینی آنها بسیار بزرگ است.

باورهای نادرست درباره جراحی بینی گوشتی

شاید شنیده باشید که بعضی از افراد میگویند "اگر تو بینی گوشتی داری پس بهتر است عمل نکنی چون فایده ندارد". این گفته شاید تا سال ها قبل حقیقت داشت اما درحال حاضر علم پزشکی آنقدر پیشرفت کرده که برگشت پذیری بینی گوشتی بعد از جراحی بینی تقریبا محال است. در گذشته پزشکان قسمت زیادی از غضروف را برمی داشتند یا آن را فرم میدادند باعث میشد چربی های بینی دوباره پخش بشوند؛ غضروف هم به دلیل ماهیت انعطاف پذیری اش بعد از مدت کوتاهی دوباره به حالت اولیه برمی گشت؛ اما حالا دیگر پزشکان این کار را نمی کنند.

جراحی بینی گوشتی

بهترین تکنیک برای جراحی بینی گوشتی

روش جراحی بینی بسته معمولا برای بینی هایی انجام میشود که نقص های کمی دارند و نوک بینی آنها به ترمیم جزئی نیاز دارند. در مقابل، روش جراحی بینی باز برای جراحی های ترمیمی و ضربه هایی که به بینی خورده اند مناسب تر است. در جراحی بینی گوشتی چون مبنای کار براساس تقویت غضروف و ترمیم آن است، روش جراحی بینی باز در اولویت است.

مراقبت های قبل از جراحی بینی گوشتی

مراقبت های قبل از جراحی بینی گوشتی فرقی با مراقبت های قبل از عمل زیبایی ندارد. شما باید مواردی نظیر عدم استعمال دخانیات از چند روز قبل از عمل، آرایش نکردن، پوشیدن لباس مناسب برای بعد از عمل را رعایت کنید.

برای دیدن نتیجه عمل عجله نکنید

بعضی از افراد فکر می کنند نتیجه جراحی بینی گوشتی خیلی سریع مشخص میشود درصورتی که فقط تا حدود یک ماه عوارض عمل مانند ورم، کبودی و غیره در صورت قابل مشاهده است. مشاهده تاثیر جراحی بینی گوشتی میتواند از چندین ماه تا یک سال طول بکشد.

جراحی بینی

مراقبت های بعد از عمل

1.رژیم غذایی مناسب برای روز عمل و بعد از آن

یکی از مهم ترین نکاتی که باید رعایت کنید رژیم غذایی شماست. روزی که بینی خود را عمل کرده اید باید نوشیدنی و غذاهای نرم بخورید. جویدن باعث فشار به استخوان بینی شما میشود. همچنین نباید با نی غذا بخورید چون نی قدرت مکش زیادی میخواهد.

2.نحوه خوابیدن

از دیگر ویژگی های مهمی که باید رعایت کنید نحوه خوابیدن است. باید سر شما از شانه تان بالاتر باشد. میتوانید دو یا چند بالش زیر سر خود قرار دهید تا این ارتفاع را حفظ کنید.

3.ورزش و فعالیت های سنگین ممنوع

تا حداقل یک ماه بعد از عمل نباید فعالیت های سخت انجام دهید که به بینی تان فشار بیاید. ورزش هایی مانند شنا را باید تا مدت زمان خاصی تعطیل کنید.

نتیجه گیری

روشی که امروزه برای جراحی بینی گوشتی پذیرفته شده است، بارها توسط خبره ترین جراح ها به کار گرفته شده و نتیجه ی مطلوب از آن حاصل شده است. بنابراین نیازی به نگرانی و استرس وجود ندارد. تنها کاری که باید بکنید این است که در انتخاب پزشک جراح دقت کافی به خرج دهید، سابقه پزشکی خود را به طور کامل در اختیار او قرار دهید و مراقبت های قبل و بعد عمل را به طور کامل اجرا کنید. در صورتی که مطابق توصیه های پزشک پیش بروید بهترین نتیجه ممکن را از جراحی بینی خود خواهید گرفت.