سفارش تبلیغ
صبا ویژن

coin360

همه چیز درباره عمل بینی ترمیمی

عمل بینی یک عمل جراحی کم ریسک به حساب می آید. یعنی احتمال بروز عوارض جدی و خطر مرگ در آن پایین است. اما با این حال یک عامل مهم در عمل بینی وجود دارد و آن هم احتمال موفقیت عمل بینی است. دلایل مختلفی در موفقیت عمل بینی دخیل هستند. مانند مهارت و تخصص جراح، روش مورد استفاده، آمادگی فیزیکی داوطلب و عواملی از این دست.

به هر دلیلی ممکن است یک عمل بینی به موفقیت نیانجامد. یعنی فرم بینی به آن چیزی که مورد انتظار بوده نرسد یا عوارض حادی برای فرد رخ دهد. زمانی که عمل بینی با موفقیت انجام نشود در بیشتر موارد برای اصلاح عوارض ایجاد شده یا رساندن بینی به فرم مطلوب باید یک جراحی ثانویه به نام عمل بینی ترمیمی انجام شود.

عمل بینی ترمیمی

چرا به عمل بینی ترمیمی نیاز پیدا می شود؟

زمانی که داوطلب در بهترین حالت خود برای جراحی باشد و بیماری زمینه ای نداشته باشد و جراح نیز با مهارت کافی کار خود را انجام دهد هیچ نگرانی ای از بابت نتیجه جراحی وجود نخواهد داشت. اما گاهی به دلایل مختلفی آن چیزی که انتظار می رود به سرانجام نمی رسد. گاهی فرم بینی مورد پسند داوطلب نیست و گاهی شکل بینی بر اثر اشتباه یا بی تجربگی جراح فرم ناهنجاری به خود می گیرد. حتی در برخی موارد بر اثر جراحی بینی فرد در تنفس خود دچار مشکل می شود. در این موارد نیاز است با یک عمل بینی ترمیمی مشکلات ایجاد شده اصلاح شود و فرم و عملکرد بینی را به حالت مطلوب رساند.

عمل بینی ترمیمی چگونه انجام می شود؟

درست است که عمل بینی ترمیمی می تواند اثر منفی جراحی اول را اصلاح کند اما برای انجام این جراحی باید مدت زیادی صبر کرد. بینی فرد بعد از یک جراحی بسیار آسیب پذیر شده و احتیاج به زمان دارد تا بهبود یابد و استحکام قبلی خود را باز یابد. بنابراین برای انجام جراحی جدید و عمل بینی ترمیمی حداقل باید یک سال بعد از عمل بینی اولیه صبر کرد. بعد از گذشت این مدت و بهبود کامل بینی می توان برای عمل بینی ترمیمی اقدام کرد.

عمل بینی ترمیمی

در عمل بینی ترمیمی شکل بینی اصلاح شده و عملکرد تنفسی بینی بهبود می یابد. نکته مهم این است که این جراحی بسیار حساس تر و پیچیده تر است زیرا جراح عملا با یک بینی دست خورده و آسیب دیده روبروست که باید با احتیاط زیادی با آن برخورد کند. به همین جهت است که باید عمل بینی ترمیمی توسط ماهرترین و باتجربه ترین جراحان انجام شود.

نتیجه گیری

برای اینکه به عمل ترمیمی نیازی نداشته باشید بهترین کار این است که نهایت دقت را در انتخاب جراح داشته باشید و انتظار منطقی از جراح خود داشته باشید. بعد از عمل بینی نیز برای دیدن نتیجه عجله نکنید و در صورتی که فکر کردید نتیجه جراحی آن چیزی که می خواستید نبوده خیلی زود به عمل بینی ترمیمی فکر نکنید. زیرا عمل ترمیمی بسیار سخت و پیچیده است و هزینه ای معادل یا بیشتر از عمل بینی اصلی دارد. باید حداقل شش ماه بگذرد تا یک نتیجه نهایی را بتوانید از جراحی بینی خود مشاهده کنید. پیشنهاد ما این است که برای افزایش آگاهی خود درباره عمل بینی و دریافت مشاوره به سایت دکتر تهران بیوتی مراجعه کنید.