سفارش تبلیغ
صبا ویژن

coin360

مشاوره مدیریت به چه معناست؟

 در این نوع مشاوره، فرد متخصص به مدیر کسب و کار، تمام مسایل مدیریتی و فرصت ها را نشان می دهد و سپس به تحلیل آنها می پردازد. همانطور که از تعریف آن مشخص می باشد، با توجه به نیاز مشتری و نوع مجموعه ی شخص مراجعه کننده، مشاوره مدیریت برای هر شخص متفاوت می باشد. 

پس تمامی افرادی که به مشاوران جهت دریافت مشاوره مدیریت مراجعه می کنند، قصد دارند که مدیر بهتری برای مجموعه خود باشند و بتوانند مسائل را به خوبی مدیریت نمایند.

حال سوال مهم تر این است که خب یک مشاور خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت شخصی که تمام منابع را شناسایی کرده و سپس با استفاده از تجربه های خود، راهکار های موفقیت آمیز زیادی را برای شرکت به ارمغان آورد، یک مشاور کار درست می باشد.

مسائلی که در مشاوره مدیریت به آنها پرداخته می شود:

  • بیان روش های بسیار کاربردی که در روند بهبود کسب و کار موثر هستند.

  • ارائه نکات و راهنمایی های لازم برای تحلیل و افزایش سودآوری و همچنین استراتژی های کسب و کار

  • ارائه خدمات مشاوره ای در زمینه مدیریت و همچنین سرمایه گذاری در حوزه کسب و کار 

  • و ...

در حال حاضر مدیران مجموعه ها و موسسه های قدرتمند، برای افزایش قدرت و مدیریت بهتر مجموعه خود، نهایت تلاش را می کنند. یکی از روش هایی که مدیران برای افزایش قدرت و بهبود روند کاری مجموعه خود به کار می گیرند، استفاده از توصیه ها و روش هایی است که در دوره های مشاوره مدیریت به آن ها گفته می شود. در این مقاله قصد داریم در رابطه با مشاوره مدیریت و روش های انتخاب و شناخت یک مشاور خوب صحبت کنیم تا اگر قصد گرفتن مشاوره مدیریت را دارید، بتوانید با توجه به این مسائل مشاور مورد نظر را انتخاب کنید.

با وجود انتقاداتی که در زمینه مشاوره کسب و کار وجود دارد آنها واقعا این قابلیت را دارند که به شرکت متوسط ارزش بخشیده و موجب رونق کسب و کارها شوند. اما باید بدانید چرا و چه زمانی باید از مشاوره کسب و کار استفاده کرد. دامنه وسیعی از مشکلات کسب و کاری وجود دارد، که مشاوران کسب و کار می‎توانند برای آن راهکار ارائه دهند. انواع مختلف مشاوره کسب و کار در مواجهه با مشکلات، ایده‎های متفاوتی را عرضه می‎کنند.

 

مشاوران مختلفی وجود دارند که به انواع کسب وکار خدمات ارائه می‌کنند. اکثر کسب و کارها با شرکت‎های چهارگانه حسابرسی که به آن بیگ فور (Big Four) گفته می‌شود آشنایی دارند. شرکت چهارگانه بیگ فور شامل PricewaterhouseCoopers، Deloitte، Ernst & Young و KPMG هستند. این شرکت‎های پرآوازه به احتمال فراوان خارج از دامنه قیمت کسب و کارهای بازار متوسط قرار دارند، این باعث می‌شود شرکت‌های متوسط با واحدهای شرکتی کوچک‎تر کار کرده یا حتی شخصی را برای مشاوره استخدام کنند.

اگر می ‌خواهید برای رونق کسب و کار خود در زمینه مدیریت و استراتژی از مشاوره کسب و کار استفاده کنید، باید بدانید که یک مشاور واجد شرایط مشاوری است که بازار خاص شرکت شما را به خوبی بشناسد و درک عمیق از بهترین راه‌حل ‌های موجود در صنعت شما (یا حتی سایر صنایع) داشته باشد. اگر از نظر جغرافیایی به دنبال گسترش دادن بازارهای خود هستید، باید سرمایه گذاری روی محصول را توسعه دهید، بازار متوسط شرکت خود را برای ارتقای موثر و به صرفه انتخاب کنید و سپس یک مشاور با تجربه در زمینه مدیریت استراتژی استخدام کنید تا کار به خوبی پیش برود.