سفارش تبلیغ
صبا ویژن

coin360

در مشاوره مدیریت به چه مسائلی پرداخته می شود؟

در حال حاضر مدیران مجموعه ها و موسسه های قدرتمند، برای افزایش قدرت و مدیریت بهتر مجموعه خود، نهایت تلاش را می کنند. یکی از روش هایی که مدیران برای افزایش قدرت و بهبود روند کاری مجموعه خود به کار می گیرند، استفاده از توصیه ها و روش هایی است که در دوره های مشاوره مدیریت به آنها گفته می شود. در این مقاله قصد داریم در رابطه با مشاوره مدیریت و روش های انتخاب و شناخت یک مشاور خوب صحبت کنیم تا اگر قصد گرفتن مشاوره مدیریت را دارید، بتوانید با توجه به این مسائل مشاور مورد نظر را انتخاب کنید.

در حال حاضر چون اکثر کسب و کار ها به مشاوره در زمینه کاری خود احتیاج دارند، موسسات و دفاتر زیادی تاسیس شده اند که به انجام مشاوره در زمینه های مختلف مثل مشاوره مدیریت می پردازند. همچنین این دفاتر وب سایت هایی راه اندازی کرده اند که شما می توانید با مراجعه به آن ها هم اطلاعاتی درباره با مشاوره مدیریت به دست آورید، هم درباره آن موسسه و سوابقش اطلاعات کسب کنید و همچنین در برخی مواقع می توانید مشاوره های آنلاین نیز دریافت کنید.

ما در این جا تعریفی بسیار ساده و ابتدایی از مشاوره مدیریت را برای شما آورده ایم.

در این نوع مشاوره، فرد متخصص به مدیر کسب و کار، تمام مسایل مدیریتی و فرصت ها را نشان می دهد و سپس به تحلیل آن ها می پردازد. همانطور که از تعریف آن مشخص می باشد، با توجه به نیاز مشتری و نوع مجموعه ی شخص مراجعه کننده، مشاوره مدیریت برای هر شخص متفاوت می باشد. 

پس تمامی افرادی که به مشاوران جهت دریافت مشاوره مدیریت مراجعه می کنند، قصد دارند که مدیر بهتری برای مجموعه خود باشند و بتوانند مسائل را به خوبی مدیریت نمایند.

در حال حاضر اکثر شرکت‌های مشاوره مدیریت Management consulting در ایران در سه حوزه در حال فعالیت هستند:

  • استراتژی و فرایند

  • منابع انسانی

  • بازاریابی

مسائلی که در مشاوره مدیریت به آن ها پرداخته می شود:

  • بیان کردن روش های بسیار کاربردی که در روند بهبود کسب و کار موثر هستند.

  • ارائه دادن نکته ها و راهنمایی های لازم برای تحلیل کردن و افزایش سودآوری و همچنین استراتژی های کسب و کار

  • ارائه دادن خدمات مشاوره ای در زمینه مدیریت و همین طور سرمایه گذاری در حوزه کسب و کار 

  • و ...

 

اگر بخواهیم مشاوره مدیریت را در قالب یک مثال برایتان بیان کنیم، باید گفت که هنگامی که از شخصی آدرسی پرسیده می شود و آن شخص آدرس را به شما اعلام می کند، در واقع یک مشاوره برای شما ارئه شده است که به کمک آن می توانید به راحتی به انتهای مسیر و هدف خود برسید؛ پس مطمئن باشید مشاوره مدیریت نیز می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

 

اگر شما مایل به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره مدیریت می باشید می توانید با مراجعه به سایت شاپرک از مقالات مفید آن در این زمینه بهره مند شوید.

سایت شاپرک یکی از بزرگ ترین و معتبر ترین سایت های ایران در زمینه ارائه مقالات می باشد.