سفارش تبلیغ
صبا ویژن

coin360

عمل بینی و نکات مهمی که همه باید بدانند

عمل بینی رایج ترین عمل جراحی بدن در سراسر جهان است. این حجم بالا از انجام عمل بینی به این دلیل است که بینی نقش مهمی در زیبایی چهره دارد و انسان ها به طور ذاتی تمایل به زیبایی و تحسین شدن دارند. جالب است بدانید که کشور ایران در صدر لیست کشورهایی است که هر ساله عمل بینی انجام می دهند. در این مقاله می خواهیم به بررسی مهم ترین نکات جراحی بینی بپردازیم؛ پس با ما همراه باشید.

عمل بینی

چه کسانی عمل بینی انجام می دهند؟

کسانی که نمی توانند به خوبی از بینی نفس بکشند از همان ابتدا به فکر جراحی بینی می افتند؛ اما عمل بینی فقط به دلایل مشکلات تنفسی و عیب و نقص آن نیست بلکه بسیاری از افراد از فرم و شکل بینی خود به هیچ وجه راضی نیستند و حتی در بعضی موارد اعتماد به نفس خود را از دست داده اند. این افراد هم به جراحی بینی متوسل می شوند.

بهترین سن برای جراحی بینی چه سنی است؟

بهترین سن برای عمل بینی، سنی است که غضروف و استخوان بینی به حد کافی رشد کرده باشد، از این رو پزشکان می گویند برای دختران بهترین سن برای جراحی بینی 16 و برای پسران 17 سالگی است.

جراحی بینی

دسته بندی های عمل بینی

بینی با توجه به فرم، شکل و خصوصیت های آن به دو نوع گوشتی و استخوانی تقسیم می شود. طبیعی است که پزشک بینی های گوشتی و استخوانی با روش یکسانی عمل نمی کند. بینی های گوشتی دارای پوست ضخیم و چرب، غضروف بسیار نرم، پره های بزرگ و قوز زیادی هستند اما در بینی های استخوانی پوست روی بینی بسیار نازک است، غضروف بینی نسبتا محکم است و معمولا عمل بینی استخوانی ساده تر از جراحی بینی گوشتی است.

علاوه بر بینی گوشتی و استخوانی،عمل زیبایی بینی هم وجود دارد؛ همان طور که از نام آن مشخص است این عمل فقط برای برطرف کردن عیب و نقص های ظاهری بینی و جلوه بیشتر آن است. 

عمل بینی ترمیمی زمانی انجام می شود که بیمار قبلا یک بار بینی اش را عمل کرده اما از نتیجه راضی نیست و دوباره تصمیم به جراحی بینی گرفته است. این نوع از عمل بینی پیچیده تر از عمل اولیه است و طبیعتا هزینه آن هم بیشتر است.

عمل بینی ترمیمی

هزینه عمل بینی

یکی از مهم ترین مسائل برای بیماران در جراحی بینی، هزینه آن است. بگذارید بگوییم که از همان لحظه ای که شما تصمیم به جراحی بینی گرفته اید هزینه آن شروع می شود و حتی تا مدت ها  بعد از جراحی ادامه پیدا می کند. هزینه های عمل بینی عبارتند از:

  • هزینه قبل از عمل که شامل آزمایش خون، سی تی اسکن و عکس آتلیه می شود.

عکس آتلیه با عکس سی تی اسکن فرق میکند. در عکس آتلیه معمولا پزشک با دید بازتری مشکلات بینی را می بیند و عیب و نقص های آن را بیان میکند. هزینه آتلیه معمولا بین 100000 تومان تا 150000 تومان است.

  • دستمزد جراح

تجربه و تخصص جراح در این مورد تعیین کننده هزینه است. کاملا مشخص است هر چقدر سابقه پزشک بیشتر باشد هزینه ای که دریافت می کند نیز بالاتر است. 

  • هزینه بیهوشی

پزشکان در اکثر مواقع، بیهوشی کامل را تجویز میکنند چون بیمار در بیهوشی موضعی، بعد از عمل، درد خیلی زیادی را باید تحمل کند. بنابراین در صورت تجویز بیهوشی کامل توسط پزشک، باید هزینه پزشک بیهوشی پرداخت شود.

عمل بینی طبیعی

اهمیت انتخاب پزشک در جراحی بینی

زمانی که تصمیم به عمل بینی می گیرید باید در انتخاب پزشک خود نهایت دقت و توجه را داشته باشید. یک اشتباه کوچک در زمان عمل یا مشاوره قبلا از عمل، می تواند تمام زیبایی چهره شما را تحت الشعاع قرار دهد. عقل حکم می کند که به پزشکی که با تجربه است اعتماد کنیم. کلینیک دکترتهران بیوتی از کادر پزشکان با تجربه و بامهارتی تشکیل شده که در زمینه عمل بینی سوابق بسیار درخشانی دارند. برای دیدن نمونه کارها و مقالات ما می توانید به سایت دکتر بیوتی مراجعه کنید.