سفارش تبلیغ
صبا ویژن

coin360

بهترین راه های تشخیص و خرید کفش کار استاندارد

در هر محیط کاری اتفاقات غیر مترقبه و خطرناک ممکن است رخ دهد اما چطور می توانیم در برابر این خطرات در امان بمانیم؟ لازم است در هر محیط کار، با توجه به خطراتی که وجود دارد از تجهیزات ایمنی مخصوص استفاده نماییم. استفاده از لوازمی مانند لباس کار، کفش کار، دستکش ایمنی، کلاه ایمنی و... می تواند شما را در برابر خطرات موجود در محیط کار در امان نگه دارد. 

پا قلب دوم بدن است و اگر کارگران کفش مناسبی نپوشند نه تنها به جسم آنها آسیب می رسد بلکه اعصاب، مهره های کمر و گردن نیز صدمه بزرگی می بینند. آتش سوزی، جریان برق، سقوط اجسام سنگین، برخورد با اجسام تیز و برنده، برخورد با اجسام داغ یا سرد و غیره از اتفاقاتی است که ممکن است در هر مکان و هر شغلی اتفاق بیفتد؛ به همین دلیل سازمان بین المللی امنیت و سلامتی برای کفش کار، استانداردهایی را وضع کرده

در این مقاله قصد داریم به صورت مفصل درمورد راه های تشخیص و خرید کفش کار استاندارد و باکیفیت صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

کفش کار

ویژگی های کفش کار استاندارد

  • جلوگیری از خطر برق گرفتگی

کسانی که در اداره برق یا مکان هایی کار می کنند که به طور مستقیم با الکتریسیته در ارتباط هستند باید از کفش ایمنی استفاده کنند. کفش ایمنی که عایق برق باشد باید بتواند تا ولتاژ 18000 ژول با فرکانس 60 هرتز را حداقل تا مدت 1 دقیقه تحمل کند.

  • کفش کار باید تحمل سقوط اجسام را از ارتفاع داشته باشد.

طبق استانداردهای این سازمان، کفش کار مناسب کفشی است که حداقل وزن 200 ژول را بتواند تحمل کند. کفش فولادی این خصوصیت را دارد و می تواند پنجه پا را از سقوط اجسام محافظت کند.

  • برخورد با اجسام تیز و برنده

نوک پا ممکن است به اجسام تیز و برنده برخورد کند، در چنین شرایطی یک کفش کار استاندارد باید بتواند از صدمات آن جلوگیری نماید تا آسیبی به پا نرسد.

  • پنجه کفش ایمنی باید مقاوم باشد

طبق استانداردهای کفش کار، پنجه کفش باید تحمل وزن 2500 پوند که معادل 1132 کیلوگرم است را داشته باشد تا از آسیب دیدن پنجه پا جلوگیری کند.

خرید کفش ایمنی

  • عدم لغزش در سطوح داغ یا لغزنده

کفشی که کف آن صاف باشد به درد نمی خورد چون ممکن است در سطوح لغزنده باعث لیز خوردن بشود. کفش های کتانی یا پوتین در چنین موقعیت هایی بسیار مفید هستند.

  • دوام عمر بالا

کارگران باید مدت زیادی از این کفش استفاده کنند، پس طبیعی است که کفش کار باید طول عمر زیادی داشته باشد. چرم طبیعی و پوست بوفالو طول عمر زیادی دارند و به راحتی آسیب نمی بینند. بهتر است برای خرید کفش کار، جنس چرم را انتخاب کنید.

  • زیره کفش کار ایمنی باید در برابر اجسام خارجی و مواد مذاب مقاوم باشد

زیره کفش ایمنی باید نیروی 1200 نیوتون را تحمل کند تا اگر جسمی خارجی به آن وارد شد هیچ سوراخی در آن به وجود نیاید.

بهترین راه خرید کفش کار

شما می توانید به صورت حضوری از مغازه های موجود در سطح شهر و یا به صورت اینترنتی از فروشگاه های اینتذنتی کفش کار مورد نظر خود را خرید کنید. با توجه به وضعیت جامعه و خطرات ویروس کرونا بهترین راه خرید در حال حاضر، خرید آنلاین است که برای این کار می توانید به فروشگاه اینترنتی مراجعه نمایید.