سفارش تبلیغ
صبا ویژن

coin360

برای خرید لباس کار خارجی اصل، این نکات را بدانید

لباس کار به دلیل کاربردها و اهمیتی که داردریا، بین لوازم ایمنی، جزو پرفروش ترین ها می باشد. برای خرید لباس کار خارجی اصل لازم است ابتدا شناخت کافی درمورد جنس و کیفیت این نوع لباس ها داشته باشید. 

همانطور که میدانید لباس کار خارجی اصل مردانه و زنانه انواع مختلفی دارد که باید براساس شرایط شغلی خود انتخاب مناسبی داشته باشید. لباس کار، به لباسی گفته می شود که با توجه به دستور کارفرما، سلیقه ها، نوع شغل و آب و هوا انتخاب می شود. در محیط کار پوشیدن لباس کار خارجی اصل ضرورت دارد و به غیر از ضرورت آن، برای حفظ جان افراد، خطرهای احتمالی و آسیب دیدگی احتمالی مهم است.

لباس کار خارجی اصل

انواع لباس کار

 

  • لباس های با قابلیت دید: این لباس ها برای محافظت از افراد، در مقابل حوادث ناگوار است. که اغلب به صورت ژاکت، بلوز و شلوار هستند که رنگ آن ها براق است و در شب قابل رویت هستند. این لباس ها در هر شرایط آب و هوایی نیز دوام بالایی دارند.
  • لباس کار یکبار مصرف: لباس کار یکبار مصرف لباسی است که به صورت یکسره از گردن تا پایین تنه را به طور کامل می پوشاند. این لباس از تماس هرگونه گرد و غبار و رنگ و ... با لباس اصلی یا بدن شما جلوگیری می کند. رنگ این لباس ها معمولا سفید است و قیمت مناسبی نسبت به سایر لباس های کار دارد. علت ارزانی این لباس این است که مواد مرغوبی برای ساخت آن استفاده نمی شود. بیشتر مناسب نقاشان و شغل های این چنینی است. 

  • پیش بندهای حفاظتی: این پیش بندها باعث حفاظت از بدن می شوند. جنس آن ها اغلب نایلونی، چرمی، سربی و پلی وینیل کلراید است. وقتی از این نوع پیش بند ها استفاده می کنیم باید مقررات ایمنی را رعایت کنیم.

  • لباس کار جوشکاری (نسوز): در گذشته، برای لباس کار های جوشکاری معمولا از پارچه های معمولی استفاده می شد.  همین موضوع باعث کوتاه شدن عمر لباس می شد و مشتریان از این نوع لباس ها رضایت نداشتند. اما امروزه با پیشرفت در تولید پارچه تا حدی این مشکل رفع شده است. لباس نسوز به لباسی گفته می شود که، درصد نخ بیشتری نسبت به بقیه لباس ها دارد. 

ویژگی های لباس کار خارجی اصل

 

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم بهتر است لباس کار متناسب با شغل هر فردی طراحی و استفاده شود. به دلیل مقرون به صرفه بودن لباسهای کار ثابتی در بازار وجود دارند که به تناسب کار مورد نظر از آنها میتوان استفاده کرد.

خرید لباس کار

نکات مهم در خرید لباس کار خارجی اصل

  • لباس کار باید اندازه باشد. بزرگ یا کوچک بودن لباس کار ( و همچنین تنگ یا گشاد بودن) کارایی فرد را کاهش میدهد و ممکن است باعث به وجود آمدن خطرات زیادی شود.

  • جیب دار بودن یا نبودن لباس را با توجه به کاربرد آن در کار خود بررسی کنید. اگر نیاز به جیبهه یا نگهدارنده خاصی دارید حتما از ابتدا آن را مد نظر قرار دهید.

  • لباس کاری را انتخاب کنید که از دوخت با کیفیت و مقاومی برخوردار باشد. در هر شرایطی امکان تعویض فوری لباس وجود ندارد.

  • به جز موارد خاص، لباس ترجیحا تمام قسمتهای بدن را پوشش دهد و به شدت از تا زدن و برش لباس خودداری شود.

  • جنس لباس کار را هم حتما بررسی کنید تا همه ویژگی های مورد نیاز شما را داشته باشد.

امیدواریم مطالب گفته شده برایتان کاربردی باشد و بتوانید خرید مناسبی داشته باشید.