سفارش تبلیغ
صبا ویژن

coin360

خرید تجهیزات جانبی کامپیوتر

برای ارتقای لپ تاپ بهتره از کارت گرافیک استفاده کنی. «در لپ تاپ‌های جدید از نسل‌های رم کامپیوتر یا کارت حافظه دی‌دی‌آرفور استفاده می‌شه ». 

حتما جملاتی شبیه به این عبارات را تا به حال شنیده‌اید. اگر قصد خرید کامپیوتر یا اسمبل کردن یک سیستم را داشته باشید، نخستین موضوعی که درباره‌ی آن تصمیم‌گیری می‌کنید، معیارهایی است که برای ارزیابی سیستم مورد نیاز خود و گزینه‌های موجود در بازار در نظر دارید. این معیارها می‌توانند در حیطه‌ی مشخصات سخت‌افزارهای پردازشی و یا حافظه‌ی مورد استفاده‌ی سیستم باشند.

کارت گرافیک

 رم کامپیوتر هنوز مهم است!

اما به مسأله‌ی رم کامپیوتر بپردازیم. در گذشته از مهم‌ترین معیارهایی که در ارزیابی یک کامپیوتر مورد دقت قرار می‌گرفت، رم کامپیوتر بود. البته این معیار هنوز هم در کیفیت و عملکرد کامپیوترها حائز اهمیت است. دو معیار به شکل کلی در تعیین کیفیت رم مهم هستند. نخست مقدار حافظه‌ی آن‌ها و دوم، نسل و تکنولوژی به کار رفته در آنان. زمانی بود که با رشد سریع مشخصات سخت‌افزاری، در انتخاب رم به مقدار حافظه‌ی آن توجه می‌شد. 

نگارنده به یاد دارد که زمانی رم کامپیوتر با حجم حافظه‌ی 128 مگابایت یک سخت افزار مطلوب تلقی می‌شد. امروزه لپ تاپ‌های همراه عادی می‌توانند تا 16 گیگابایت حافظه داشته باشند. البته در خرید این قطعه به یاد داشته باشید که هر چه از مدل‌های عرضه شده در تاریخ‌های متأخرتر استفاده کنید احتمالا عملکرد بهتری را دریافت خواهید کرد.

انواع متنوعی از کارت گرافیک در بازار موجود است. اما از کجا بفهمیم کدام کارت مناسب کاربری ما است؟ کدام کارت گرافیک قدرت پردازش بالاتر و کدام گرافیک برای خرید به‌صرفه‌تر است.

نه‌تنها انتخاب کارت مناسب از بین برندهای مختلف سخت است، بلکه برندها هم نسخه‌های مختلفی از هر گرافیک دارند که کار انتخاب را سخت‌تر خواهد کرد.

آشنایی با ویژگی‌های کارت گرافیک و مقایسه و مزایا و معایب انواع آنها باعث می‌شود بتوانید کارت بهتری از بین تنوع موجود در بازار انتخاب کرده و کارت مناسب کاربری خود را خریداری نمایید.

رم کامپیوتر

کارت حافظه

کارت حافظه که به اشتباه با نام رم موبایل در جامعه جا افتاده است در واقع محلی برای نگهداری اطلاعات شخصی(عکس، فیلم، موسیقی و ...) است که با خاموش شدن تلفن همراه، این اطلاعات از حافظه پاک نمی‌شوند. در زمان خرید جدیدترین گوشی باید به این نکته توجه داشته باشید که گوشی از حافظه جانبی پشتیبانی می‌کند یا خیر تا بعدها با مشکل کمبود حافظه روبرو نشوید.

سرعت و گرافیک برای کسی که گیمر حرف اول و آخر را می زند کسی به عاشق بازی دوست دارد هر جوری شده از آن لذت ببرد نه اینکه به دلیل سرعت پایین عصبانی شود و زمانش از دست برود. سرعت اجرای بازی های کامپیوتری بر حسب فریم بر ثانیه می باشد و رم کامپیوتر تاثیر بسزایی در سرعت بازی دارد.

کیفیت تصویر نیز برای کسی که عاشق بازی بسیار مهم است و تمامی بازی ها دارای کیفیت ویژه ای هستند مگر اینکه کارت گرافیک و کارت حافظه کامپیوتر شما دچار مشکل شده باشد در این صورت شما باید روی آن تمرکز کنید و دلایل را جویا شوید.

نکات مهم در انتخاب کارت گرافیک

یکی از قطعاتی که وجود آن لازمه انجام بازی های سنگی گرافیکی است؛ کارت گرافیک می باشید. در همین راستا باید به نکاتی که در انتخاب و خرید کارت گرافیک اهمیت دارد توجه لازم را داشته باشید. برخی از این نکات مهم شامل موارد زیر است:

برند کارت گرافیک: اصلی ترین دلیلی که افراد حافظه گرافیک را برای سیستم خود انتخاب می کنند؛ برند آن است. در انتخاب برند باید به سابقه و اعتبار شرکت مورد نظر توجه داشته باشید تا نتیجه کار نیز موثر باشد

میزان کارت گرافیک: دومین موردی که در انتخاب گرافیک برای سیستم اهمیت دارد، مقدار آن است. انجام بازی های سنگین کامپیوتری کاملا به این مورد بستگی دارد. طبیعتا هرچه مقدار گرافیک بیشتر باشد، کیفیت و وضوح تصویر حین انجام بازی بیشتر خواهد بود.

کلام آخر

قبل از خرید کارت گرافیک ، رم کامپیوتر و کارت حافظه به مشخصات کامپیوتر خود دقت کنید و از یک متخصص مشورت بگیرید، برای بازی با کامپیوتر خیلی چیزا ملاک است. سایت لوتوس می تواند به شما این اطمینان را بدهد که تمامی این محصولات را با کیفیت در اختیار شما بگذارد فقط کافی است به لوتوس اعتماد کند.