سفارش تبلیغ
صبا ویژن

coin360

تاثیر مشاوره حقوقی در شرایط طلاق توافقی

با سخت تر شدن شرایط زندگی، ممکن است بعضی از خانواده ها در شرایط طلاق توافقی قرار بگیرند. برای کاملا مشخص است که مقوله طلاق ضرر و زیان بسیار زیادی به افراد خانواده وارد می کند. حال یکسری راه هایی وجود دارد که با بهره گیری از آن ها می توانیم مشکلات را سریع تر حل کنیم یا از بوجود آمدن آن ها جلوگیری کنیم.

مشاور حقوقی یکی از راه حل هایی می باشد که می تواند در شرایط طلاق توافقی بسیار موثر باشد. به دلیل اینکه مقوله طلاق، یک مسئله حقوقی می باشد، مشاوره هایی که این دسته از اشخاص ارائه می دهند، می تواند در برطرف شدن مشکلات مفید باشد.

شرایط طلاق توافقی

چرا باید در شرایط طلاق توافقی از مشاور حقوقی استفاده کنیم؟

با توجه اینکه در شرایط طلاق توافقی، سرنوشت موضوعاتی نظیر مهریه، نفقه، اجرت المثل و نحله، حضانت فرزندان و موارد این چنینی، باید مشخص شود، همواره به پیچیدگی این مسئله اضافه می شود. از بهترین ویژگی های یک مشاور حقوقی عبارت است از:

  • تسلط و آگاهی کامل بر روی قوانین و مقررات حقوقی.
  • فن بیان بسیار قوی.
  • امانت دار و منصف.
  • آگاه کردن شما از مراحل و مدارک مورد نیاز.
  • و موارد دیگر.

در شرایط طلاق توافقی، اگر زوجین خودشان بخواهند به تنهایی نسبت به این موضوع اقدامات لازم را انجام دهند، ابتدا می بایست هر یک از آن ها، به سامانه تصمیم رفته و نسبت به دریافت نوبت آنلاین اقدام کنند. بعد تعیین شدن نوبت، نوبت به طی جلسات با مشاور حقوقی می باشد.

مشاور حقوقی

یک مشاور حقوقی حرفه ای ابتدا باید سعی کند تا با مشاوره هایی که می دهد، اختلاف موجود بین زوجین را از بین ببرد و طلاق را به عنوان گزینه آخر در نظر داشته باشد. همچنین مشاور حقوقی باید اطلاعات کاملی را در ارتباط با مشخص کردن شرایط طلاق توافقی در اختیار شما قرار دهد. به عنوان نمونه، در مقوله حضانت فرزندان، مشاور حقوقی باید موارد زیر را به اطلاع شما برساند:

  • حضانت تمامی فرزندان تا 7 سالگی بر عهده مادران می باشد و بعد از آن تا رسیدن به سن بلوغ با پدر می باشد. سن بلوغ دختران 9 و پسران 15 می باشد.
  • اگر تحت شرایطی زوجین بدون داشتن وکالت نامه برای طلاق توافقی اقدام نمایند، باید حتما بر روی مقوله حضانت فرزندان به توافق برسند که یا به شکل دائم به یکی از زوجین تعلق می گیرد، یا براساس قانون بین آن دو تقسیم می شود.

جمع بندی

با توجه به موارد ذکر شده، یک مشاور حقوقی حرفه ای باید تمامی این اطلاعات را در شرایط طلاق توافقی در اختیار شما قرار دهد. موسسه حقوقی شهرداد با در دست داشتن تیم وکلا مجرب و ماهر، می تواند بهترین مشاوره های حقوقی را در اختیار شما قرار دهد.