سفارش تبلیغ
صبا ویژن

coin360

مطالبه مهریه و حذف نام همسر با کمک وکیل ثبت احوال

طلاق یکی از اتفاقات ناخوشایندی است که ممکن است در زندگی هر انسانی رخ دهد. البته گاهی طلاق برای برخی از افراد می تواند اتفاق خوبی هم باشد و افرادی که زندگیشان به بن بست رسیده اند و باعث آزار یکدیگر می شوند با طلاق می توانند آرامش را به زندگی هم بازگردانند.

اما گاهی در طلاق مشکلاتی نیز رخ می دهد که جز با کمک گرفت از یک فرد متخصص نمیتوان آن را حل کرد. برای مثال ممکن است زن برای مطالبه مهریه به مشکل بر بخورد و مرد حاضر به پرداخت مهریه به او نشود و او در این شرایط باید از یک وکیل کمک بگیرد.

از طرف دیگر گاهی ممکن است بخواهند نام یکدیگر را از شناسنامه هم پاک کنند که برای این موضوع باید با یک وکیل ثبت احوال مشورت کنند و از آن ها کمک بگیرند.

در ادامه با مراحل مطالبه مهریه و کاری که وکیل ثبت احوال انجام می دهد می خواهیم شما را انجام دهیم.

مطالبه مهریه چگونه امکان پذیر است؟

برای مطالبه مهریه ابتدا باید به دفترخانه ازدواج محل عقد طرفین سپس اداره اجرای ثبت و در صورت عدم امکان معرفی مال به دادگاه خانواده مراجعه کنید. از نظر هزینه مطالبه مهریه دعوای مالی محسوب می شود و هزینه های آن عبارتند از : هزینه دادرسی، هزینه اجرا و حق الوکاله ای که باید به وکیل پرداخته شود.

همچنین می توانید برای مطالبه مهریه وکیل بگیرید. شما با گرفتن وکیل می توانید بدون اینکه نیاز به حضور و دخالت در انجام امور داشته باشید کلیه مراحل و تشریفات را البته به جز مرحله اجرای حکم که بر عهده ی خود موکل است، فقط در صورت تمایل و توافق، انجام دهید.

در صورتی که مرد نسبت به درخواست مطالبه مهریه توجه نداشت و آن را نادیده گرفت قانون برای این قضیه راهی در نظر گرفته است

شما می توانید از طریق اداره اجرای ثبت اقدام کنید به محض ابلاغ اجراییه می توانید درخواست توقیف اموال مرد را بدهید و در صورتی از طریق دادگاه خانواده اقدام کنید می توانید همزمان با دادخواست مطالبه مهریه درخواست تامین خواسته و یا توقیف اموال هم بدهید.

چگونه با کمک وکیل ثبت احوال می توان نام همسر را از شناسنامه پاک کرد؟

طبق قوانین ثبت احوال کشور، اگر فردی از همسرش جدا شود درصورت انتخاب همسر دوم و ثبت رسمی ازدواج خود و درج شدن نام همسر جدید در شناسنامه‌اش، می‌تواند با کمک یک وکیل ثبت احوال به اداره‌ی ثبت احوال برود و برای حذف نام همسر اول اقدام کند.

سوالی که گاهی مواقع از وکیل ثبت احوال پرسیده می شود این است که آیا امکان حذف نام همسر فوت شده امکان پذیر است و یا این اتفاق فقط در صورت طلاق انجام می شود؟ پاسخ به این سوال مثبت است بله این کار ممکن است. اگر شخص متقاضی، پس از فوت همسر خود ازدواج جدیدی داشته باشد، می‌تواند بعد از مراجعه به اداره‌ی ثبت احوال و انجام مراحل قانونی آن، نسبت به حذف نام همسر فوت ‌شده، اقدام کند.

نتیجه گیری

اگر برای هر کدام از مواردی که در بالا ذکر شد نیاز به مشاوره با وکلا و افراد متخصص دارید می توانید با مراجعه به اپلیکیشن حقوقی شهرداد با وکلا در ارتباط باشید.