سفارش تبلیغ
صبا ویژن

coin360

رینوپلاستی بینی چیست

رینوپلاستی یک عمل زیبایی صورت است که معمولاً برای بهبود ظاهر یا بازسازی بینی انجام می شود. امروزه افراد بسیاری هستند که تصمیم به انجام عمل رینوپلاستی می‌گیرند. این عمل به دلیل سهولت انجام، ریسک پایین برای سلامتی بیمار و نتیجه‎ی نهایی طبیعی که به خاطر اجتناب از دستکاری های عمده در ظاهر کلی بینی انجام می‌گیرد، بسیار محبوب است و بیماران از ظاهر بینی خود پس از انجام عمل رضایت داشته و نیز مشکلات ثانویه‌ی پس از عمل نیز برای ایشان ناچیز است.

جراحی رینوپلاستی چیست

بینی معمولا از دو قسمت فوقانی ساختار بینی استخوانی و قسمت پایین آن غضروف شکل تشکیل شده است . رینوپلاستی بینی می تواند باعث تغییر استخوان، غضروف، پوست یا هر سه مورد شود. قبل از جراحی با جراح خود در مورد اینکه آیا جراحی زیبایی بینی برای شما مناسب است و نتیجه عمل بینی شما بعد از عمل چه شکلی خواهد بود ، صحبت کنید.

جراحی رینوپلاستی چیست

هنگام برنامه ریزی جراحی بینی ، جراح سایر ویژگی های صورت ، پوست بینی و مواردی را که می خواهید تغییر دهید ، در نظر می گیرد. اگر شما کاندید جراحی هستید ، جراح شما معمولا یک طرح سفارشی با توجه به چهره و بقیه ی اعضای صورت شما برای شما ایجاد می کند.و توضیح می دهد که شکل بینی شما بعد از رینوپلاستی چه شکلی خواهد شد.

در حین این عمل، غضروف ها و استخوان های بینی اصلاح می شوند و یا بافتی برای بهبود جذابیت بینایی بینی اصلاح می شود. رینوپلاستی همچنین به طور مکرر برای ترمیم شکستگی های بینی انجام می‌شود در اعمال به منظور ترمیم شکستگی های بینی استفاده می شود، هدف جراح این است که ظاهر بینی قبل از آسیب دیدگی بازیابی شود

.انجام عمل روی بینی استخوانی به مراتب ساده تر است و عمل یک بینی گوشتی نیاز به مهارت دوچندانی دارد. به همین دلیل گاهی در گذشته گفته می‌شد که عمل بینی روی بینی های گوشتی جواب نمی دهد.اما پزشکان ماهر در طول این سالها نشان داده اند که با مهارت هیچ کاری نشدنی نیست.

رینوپلاستی بسته چیست؟

معمولا ترجیح بر عمل بینی به روش بسته است، زیرا این نوع عمل نقاهت کوتاه‌تر و زخم‌های خوش‌خیم‌تری دارد. در عمل رینوپلاستی باز بر خلاف این نوع، علاوه بر برش‌های استاندارد ناحیه‌ی میانی موسوم به کلوملا نیز با برش به یکدیگر مرتبط می‌گردد. در این مدل از تمامی ساختار بینی رونمایی شده و جراحان می‌توانند با فراغ بال به ایجاد تغییرات مطلوب بپردازند.

رینوپلاستی یعنی چه

در عمل بینی به روش بسته، بخش های محدودی از پوست بینی برش می خورد و پوست آن ناحیه کنار زده می شود. این روش برعکس روش باز است که در آن یک برش سرتاسری از داخل بینی زده می شود و کل پوست بینی بلند می شود. این روش به نسبت آسانتر است و حساسیت کمتری دارد. اما در مقابل تغییرات محدود تری را می توان اعمال کرد. در واقع عمل بینی به روش بسته به عنوان جایگزینی برای روش باز به شمار می رود. 

بهترین جراح رینوپلاستی

البته این تنها فاکتورهای مؤثر نیستند و عوامل تخصصی و مفصل زیادی برای این موضوع دخیل هستند. همچنین هر پزشکی متدهای خاص خود را نیز در کنار دستورالعمل‌های رایج به کار می‌گیرد. بهترین جراح بینی شخصی است که بتواند میان این مسائل هماهنگی و هارمونی لازم را ایجاد کرده و بتواند با یک عمل ترمیمی ساده یا رینوپلاستی بهترین نتیجه را ارائه نماید. 

رینوپلاستی جراحی ای است که برای افرادی که می خواهند بینی زیبا و متناسب تری داشته باشند بسیار مناسب است. اما باید این کار با رعایت جوانب انجام شود. برای آگاهی در مورد تمام شرایط مربوط به رینوپلاستی می توانید به وبسایت دکتر تهران بیوتی مراجعه کنید.