سفارش تبلیغ
صبا ویژن

coin360

پیشینه لباس نظامی

لباس نظامی پیشینه ای طولانی در جهان و تاریخ نظامی دارد. تنوع شرایط آب و هوایی جبهه های مختلف جنگ جهانی، طراحان لباس را برآن داشت تا برای آمادگی سرباز برای مقابله با هر شرایط جوی، گونه های مختلفی از لباس را بسازند و در اختیار نیروهای نظامی قرار دهند. مثلا آلمان و بریتانیا برای سربازان خود که عازم جبهه ی آفریقا بودند، لباسی نسبتا خنک و مناسب آن اقلیم تهیه کردند. شاید در فیلم‌های قدیمی دیده باشیدکه در فیلم‌های قدیمی سربازان بریتانیایی به سوی دشمن‌ّای خود با کت قرمز رژه می‌رفتند.

اقلیم روسیه هم از دلایل بزرگ در پیشرفت باس‌های ارتشی بود. نیروهای شوروی و آلمان در جبهه ی شرق اروپا هر کدام برای مقابله با سرمای کشنده ی زمستان سیبری تدابیر خاصی اندیشیده بودند. علاوه بر دما، عامل پوشش زمین و استتار لباس نیز مورد توجه بوده است. چریک های نروژی در جنگ با آلمانی ها از لباس های سفید که استتار خوبی با زمین پوشیده از برف آنجا داشت استفاده می‌کردند تا احتمال دیده شدنشان کمتر باشد.

لباس نظامی در ایران

در کشور ما ارگان های نظامی مختلفی وجود دارند و مثل اکثر کشورها لباس نظامی صرفا به لباس ارتش گفته نمی شود. از نظر رنگبندی ولی بیشتر این نیروهای نظامی از لباس استتار خاکی و لباس استتار جنگلی (سبز) استفاده می کنند. برای تهیه لباس نظامی شما می توانید با مراجعه به وب سایت یونکس به خرید خود سرعت بخشیده و به طور همزمان از مزایا و تخفیفات آنلاین و مناسبتی هم بهره مند شوید.

جنس لباس نظامی

اولین و مهمترین چیزی که احتمالا سبب شده که شما بخواهید لباس نظامی جدیدی دست و پا کنید این است که شلوار آن دچار پارگی شده یا جنس برزنتی آن گرمای هوا را غیرقابل تحمل می کند. در فصل سرد هم همین گونه است و اورکت های معمولی که به عنوان استحقاق به شما داده اند، کفاف سرمای شب را نمی دهد. 

خرید لباس نظامی

به عنوان اقدام عملی اول باید بدانید که چه توقعی دارید. مثلا اگر از جنس و گرما شاکی هستید، باید یک دست لباس نظامی پارچه ای و با کیفیت خریده و در ادامه آن را با اکسسوری های مختلف تقویت کنید. شلوار پارچه ای لباس نظامی استتار شما احتمال دارد حتی زودتر از شلوار قبلی و در حین رژه پاره شود. اگر از این اتفاق هولناک بیم دارید و می ترسید که آبروی نظام به سخره گرفته شود، باید شلوار لباس نظامی خود را به خیاطی برده و بدهید یک لایه اضافه برای آن بدوزند. امیدوارم که متوجه منظورم شده باشید.

در سایت یونکس میتوانید بهترین لباس نظامی را با بهترین کیفیت خریداری نمایید.