سفارش تبلیغ
صبا ویژن

coin360

قیمت آسفالت کاری خیابان

واحدها و روشهای مختلفی برای تخمین حجمی هزینه اجرای آسفالت وجود دارد. برای مثال در برخی پروژه‌ها قیمت تراشه آسفالت و در برخی دیگر قیمت هر تن آسفالت در محاسبات به عنوان مبنای قیمتی در نظر گرفته می‌ شود. در عملیات های دیگر مانند قیرگونی و عایق کاری نیز، قیمت هر متر آسفالت مبنای محاسبات قیمت آسفالت قرار می گیرد.

مهم ترین عامل موثر بر قیمت آسفالت؛ متراژ

مهمترین عامل موثر بر قیمت آسفالت کاری ، مساحت فضای مورد نظر است. برآورد هزینه آسفالت بر اساس معیار های متنوع و متعددی انجام می شود که عبارتند از:

  • قیمت هر تن آسفالت 

  • قیمت تراشه آسفالت

  • قیمت هر متر آسفالت

هنگام برآورد و تخمین نسبی قیمت آسفالت باید به این نکته توجه کنیم که برخی فضاها گنجایش و فضای لازم برای به کارگیری ماشین های سنگین را ندارند. در این میان لازم است دستمزد نیروی انسانی زیاد را نیز در تخمین قیمت اجرای آسفالت در نظر بگیریم. در صورت استفاده از تراشه آسفالت، لازم است قیمت تراشه آسفالت را به طور دقیق بدانیم.

نکته مهم دیگر در برآورد قیمت آسفالت و اجرای آسفالت محوطه سازی و سطح کار است. فضاهای یک دست و مسطح نسبت به فضاهای شیب‌دار یا دارای بلندی و پستی و موانع احتمالی، وقت کمتری نیاز دارند و بنابراین قیمت اجرای آسفالت به مراتب کاهش خواهد یافت. در کارهای سنگین و دارای مساحت زیاد، برآورد قیمت آسفالت بر اساس قیمت هر تن انجام می شود.

قیمت آسفالت جاده

زیرسازی

یکی از فاکتور‌های موثر بر هزینه انجام آسفالت، مراحل مختلف زیرسازی است. البته این موضوع در هزینه انجام آسفالت مکان هایی تاثیرگذار است که برای اولین بار آسفالت می ‌شوند. این اقدامات به خاطر زیر سازی قبل از اجرای آسفالت انجام می شوند و بر هزینه اجرای آسفالت نقش تعیین کننده ای دارند:

  • هموار سازی سطح

  • شیب سازی

  • پاکسازی سطح از ریشه ‌های درختان، بوته ‌ها و سنگ ‌ها

طبعا هر مقدار این فضا عوارض و ناهمواری‌های بیشتری داشته ‌باشد، تیم آسفالت کار برای آماده سازی و زیرسازی آن زمان بیشتری صرف می کند و به طبع آن قیمت محوطه سازی آسفالت و در واقع قیمت آسفالت بیشتر خواهد شد.

تعمیرات و ترمیم آسفالت

از آنجایی که مصالح با پایه نفتی و به خصوص آسفالت، رفتار و واکنش‌های متفاوتی در برابر مناطق آب و هوایی مختلف از خود بروز می ‌دهند و پس از گذشت زمانی به ترمیم نیاز دارند. قیمت اجرای آسفالت در این شرایط بسته به میزان آسیب و تعمیرات مورد نیاز، متفاوت خواهد بود.

قیمت آسفالت خیابان

زیرسازی مناسب به خصوص در مناطق سردسیر بر روی قیمت اجرای آسفالت تاثیر می گذارد. اما به همان میزان نیز نیاز به تعمیرات اینچنینی کاهش پیدا می کند. از رایج ترین خدمات نگهداری آسفالت، روکشی و ترمیم عوارض بجا مانده از حفاری ها و اصلاحات یا نصب تاسیسات شهری می ‌باشد. در این شرایط نیز تعرفه مشخصی برای هزینه اجرای آسفالت وجود دارد که بر اساس قیمت آسفالت تعیین می شود.

در نظر داشته باشید که شرایط سخت آب و هوایی و سختی کار بر روی قیمت آسفالت اثر می گذارد.

جمع بندی

 

آسفالت در بسیاری از پروژه های جاده ای و ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد به همین دلیل قیمت آسفالت مرغوب و مناسب تاثیر بسیار زیادی بر قیمت و دستمزد یک پروژه دارد. برای کسب اطلاعات دقیق تر می توانید به وب سایت ایزوگام ایران مراجعه کنید.